Härligt semestrig


Vi styrde kosan mot det relativt lilla naturreservatet inte så värst långt här ifrån och det blev en härligt semestrig dag i värmen. Vi har alla varit där innan, jag fler gånger än jag kan minnas. Men, det spelar ingen roll alls, för favoritplatser ska man återkomma till.
Djuren visade upp sin bästa sida på lite lagom avstånd. Trots att reservatet varken har kattdjur eller större djur, som elefant och noshörning, så är det spännande och njutbart att sakta köra omkring på de smala grusvägarna, upp och ner för backarna. Naturen är slående vacker, vyn likaså.



Hängbron fick sig ytterligare ett besök, men denna gång fick jag promenera där, högt över trädkronorna i min ensamhet. Fast det gör jag så gärna, då höjdräsla inte existerar i min värld och jag absolut inte vill missa upplevelsen. Tänk er varma vindar mot huden, ståendes en stund på bron, beskådande utsikt som får en att känna sig både liten och fantastiskt tacksam på en och samma gång. Det är grönt, storslaget och nästan overkligt. En örn svävar över djupet. Och, där får jag vara. 



En dag att minnas, en plats att rekommendera.

Kommentarer

Populära inlägg