En glimt in i min verklighet



Det började som en Världens Barn-blogg under några veckor, ni vet insamlingen varje höst. De ville ha svenskar arbetandes med barn i andra länder, som kunde berätta om vad som görs och vad gåvogivarnas pengar verkligen används till. På något sätt hittade de mig, och sedan har bloggandet bara fortsatt under ett antal  år. Inte direkt varje dag, men då det funnits något att dela. Jag har sannerligen ingen stor läskrets, men ser det hela mer som en öppen dagbok för er där borta i barndomslandet, samt faktiskt i en rad andra länder, som kan vara intesserade av vad jag gör och möter långt borta någon annanstans i världen. Självklart är det mycket jag aldrig skriver om, men det är iallafall en glimt in i min verklighet. Det har även blivit en kom-ihågplats, en sann minnesbank för mig, som är rätt glömsk av mig.  Historierna, upplevelserna, platserna finns här, så jag kan kolla runt och minnas när jag vill.

Någon gång ibland frågar jag er om det är något speciellt ni skulle vilja läsa. Och, nu gör jag det igen. Jag kan ju ha missa något. Snöat in lite för mycket inom något ämne. Inte skrivit tillräckligt om något annat. Helt enkelt, vad vill ni läsa framöver?

Kommentarer

Populära inlägg