Än är det inte slut, men nästan ...


Hur snabbt gick inte det här året? Än är det inte slut, men jag får väl medge att det med väldig hast kommer närmare och närmare. Som vanligt hänger jag inte med i svängarna, det är ju nästan omöjligt när vi går omkring i sommarkläder och njuter av sol och värme. Att jag inte lyckats vänja mig efter så många år på andra sidan jordklotet är kanske lite konstigt. Julmusiken gör det inte lättare direkt. Finns det egentligen några juliga låtar innehållande verser med grönska och svallande havsvågor?


Men, att 2019 går mot sitt slut är ett faktum och att det inte längre är juli som jag djupt där inne tror, förstår jag genom vad som händer och sker runt mig för tillfället. För även här är december något kaotiskt och massor som ska hinnas med.

Årets personlfest har bland annat gått av stapeln. Fint på en utomhusservering tillhörande ett hotell med god mat, hög musik och trevliga bordsgrannar. Tack vare någon festlig tillställning, förmodligen ett bröllop dagen efter, fick vi extra fina dekorationer helt gratis. Inte illa.


Sista skoldagen har passerat och sommarlovet har tagit vid. I förra veckan var det prize giving på Bs skola. Det är tillfället då skolans duktigaste elever firas (och de andra får titta på). Detta kan man ju tycka vad man vill om, men att få sitta i publiken då unge herrn tar emot pris som klass 4 -7s bästa simmare och årets idrottsman, så är det klart att man känner sig stolt.


Om någon dag är det avslutning för förskoleklassen på centret och vi får alla vara med. Ungarna kommer även agera julspel för personalen snart. Så mysigt. Jag kommer fortfarande ihåg lammet med gipsad arm med ett leende. Var det förra året mån tro, eller kanske året innan?

På söndag är det mina sista söndagsskolelektioner för året, och vad tror ni temat är? Berättelsen om Jesu födelse. Och, hemma hos oss är det halvpyntat med stjärna, röda löpare på borden och ljusstake med fyra ljus. Granen får tas fram till helgen. (Ok, kortet är från ett annat år.)


Ja, ni ser. Allt tyder på att året nästan är slut, vad jag än vill tro. Vi får väl se vad mer som kommer hinnas med innan dess. Någon liten Carols by Candle Lights-samling någonstans vore ju inte helt fel. 

Kommentarer

Populära inlägg