Jag hänger inte med

 


Konstigare år än detta har nog inte många av oss varit med om innan. Jag vet inte vad det är, men det är något med tiden. Jag hänger inte med. Samtidigt som den verkar stå still, så snurrar den på som aldrig förr. I den bubbla jag tydligen befinner mig i, så har vi nått juni, kanske juli. Att vi i verkligheten befinner oss i årets sista månad är bara overkligt. Jag märker det både hemma och på jobbet. 

Normalt sett så räknar jag ner dagarna till första december, vilket är startskottet på sommaren här i södern. Men efter en så där 8-9 dagar inpå den varmaste årstiden, vakande hjärnan till liv. Jag har inte ens kommit mig för att plocka ur granen ur lådan i garaget, vilken i vanliga fall luftas från början av december. Den får nog vänta till julen 2021. Den svenska stjärnan, några ljusslingor och röda dukar har dock hittat fram, så oroa er inte. Får jag bestämma så blir det inget hemmagjort godis heller. Julstämningen kanske ändå hittar fram så småningom här i värmen ...

Att börja tänka på semester på jobbet kom nästan som en chock. Har jag ens jobbat under 2020? På mitt kontor är vi nämligen lediga åtminstone någon vecka över jul och nyår. Allt hemma-jobbande har visst också ställt till det för mig och mitt tänkande. Även om jag arbetat under hela året, så har det definitivt inte varit som det brukar. Den årliga personalfesten kändes rätt malplacerad den med, även om det var trevligt. Och, Corona anpassat ...

Konstigheterna kommer nog fortsätta följa oss en tid framöver, men vi får göra det bästa av det, vad det nu betyder för alla och envar. Ta hand om er! 

Kommentarer

Populära inlägg