Vad som helst kan hända

 


Är det något jag lärt mig under året, så är det att inte ta saker och ting för givet. Att allt inte per automatik kommer vara som det mer eller mindre alltid varit. Vad som helst kan hända och det kan gå snabbt. Att låta Gud ta över och inse att Han har kontroll, inte jag.

Med nästan hela 2020 i backspegeln så vet jag att Covid-19 inte bara har kommit med negativa aspekter, även om det varit och är otroligt kämpigt för många. Personligen så har jag växt som person. Jag har lärt mig nya saker om mig själv och hittat sådant jag inte visste att jag gillade att göra. Mer tid för reflektion och att se glädjen i det lilla.

Att ta vara på livet är viktigt och jag blev påmind om detta igen, då några dagsländor spenderade tid vid vår pool en solig morgon. De flög med snabba vingar, svävade över vattnet, satt på poolkanten för att snart flyga lite till. Vackra varelser, vars vuxna liv är kort, men som inte alls verkar hindra dem att leva fullt ut. Om det är något vi kan lära oss från dem, så är det det. Vi behöver inte fastna i det kaotiska vi har omkring oss, utan använda det Gud gett oss mitt i det rörirga. 

Kommentarer

Populära inlägg