En liten nätt skillnad

 

Nej, jag har inte rest till Sverige på vinst och förlust (är inte helt säker på om det ens går just nu), men nog har jag också sett hundratals vackra vinterbilder på sociala medier det sista. Det har inte gått att undgå. Jag kan inte säga att jag längtar till kyla och snö, men får man sådana här bilder nerdimpades på WhatsApp av mamma, så hade kanske en dag i hemlandet just nu inte varit så fel. Vet ni, jag tycker nästan att det är exotiskt vid det här laget.

Temperaturen nådde 32 svettiga grader här idag, så det är långt från winter-wonderland. Ser att den svenska orten jag kommer ifrån kan få omkring minus 18 grader i natt, så det är bara en liten nätt skilland på en 50 grader!!! Tänk ändå hur fantastisk kroppen är som klarar av olika årstider med alla dess temperaturskillnader. 

Än är det några veckor kvar till hösten anländer tillsammans med första mars, men det är troligt att värmen hänger kvar längre än så. En bit in i hösten är förövrigt min absoluta favorittid. Då är luftfuktigheten låg, luften frisk och det är precis lagom varmt, lite som när svensk sommar är som bäst. Helt enkelt rätt fantastiskt!


Kommentarer

Populära inlägg