Har ni missat detta?


 

Har du en sådan där kollega som du bara klickat med? Det har jag. Vad tacksam jag är för det. Det gör hela arbetslivet både intressantare och roligare, det är skönt och ger en hel del trygghet på vägen. 

En av dessa kollegor och jag har haft många djupa samtal genom åren, har samma värderingar, men är ändå väldigt olika som personer. Om vi kommer överrens om allting? Nej, inte alls, men vad gör det. Detta ledde iallafall till att vi för ett halvår sedan skapade vår alldeles egna sociala plattform med syftet att lyfta upp människor, att peka mot det positiva i livet då allas våra omvärldar så ofta är kaotiska och oförståeliga. Och, det har inget alls med jobbet att göra. Än så länge har vi nog inte riktigt hittat ”hem” och fått till det precis som vi vill, men vi fortsätter att testa olika sätt att nå ut. Ibland har vi postat en videosnutt, en audio, ett ordspråk, funderingar eller ett samtal, men hittills är mina favoriter inläggen där inspirerande personer berättar delar av sina unika historier och hur de lyckats göra skillnad i sina egna och andras liv. Vi kommer helt säkert förändra plattformen många gånger och vi har redan vissa planer, som förhoppningsvis kommer ske inom en ganska snar framtid.

Har ni nu missat detta och tycker att det låter rätt intressant ändå, så tycker jag att du ska leta reda på oss på Facebook eller Instagram. På FB heter vi kort och gott Walk the Walk och på Instagram är vi walkthewalk7074lak. Känner du mig personligen, så hittar du lätt rätt när du ser det lilla runda, svart-vita kortet på kollegan och mig.

Och du, skulle du vilja medverka med din berättelse om något som förändrat dig, om din passion eller dina drömmar, säg bara till. Jag sköter översättningen, så det behöver inte alls vara ett hinder. 

Kommentarer

Populära inlägg