Ut med det gamla och in med det nya

 


Det blir många timmar framför datorskärmen på arbetstid. Jag gräver ner mig i forsknigsartiklar, andras föräldrakursmaterial och annat smått och gott internetvärlden har att bjuda på vad det gäller föräldraskap. Jag och kollegan är upptagna med att få ihop ett nytt evidensbaserat kursmaterial för organisationens föräldrakurser. Ut med det gamla och in med det nya, kan man kanske säga. Åtminstone, mestadels. Och, här passar mina kunskaper och erfarenheter inom social arbete i Sydafrika in alldeles ypperligt.

Det finns så mycket intressant och bra där ute, men det gör det tidvis rätt krångligt, för det måste ju passa för vår målgrupp, här där vi är. Inte för mycket, men inte för lite heller. Inte för djupt och krångligt, men helt rätt. Många ämnen, som ska passa ihop och bli en manual. Ett nytt kursmaterial. Om, jag gillar det jag pysslar med nu? Ja, det är spännade och nästan lite nervkittlande ibland. Inte helt lätt alla gånger, men viktigt. Och, det tar upp mycket tid. Jag ser framemot när vi kan börja utbilda organisationes community workers i det nya materialet om ett tag.

För tillfället jobbar jag hemifrån igen efter det senaste uttalandet av presdienten. ”De som kan, jobba gärna hemma för att förhindra smittspridning!” Så, det gör jag. Personligen tycker jag att jag får mer gjort hemma än på kontoret och lider inte alls av ensamhet. Det finns ju inget som inte ett Teams-möte inte kan lösa.

Men, nu är det fortfarande helg och det ska vi fortsätta att ta vara på.  

Kommentarer

Populära inlägg