Hur går det?

 

Hur går det egentligen med det där kursmaterialet jag höll på med? Jo, bara bra. Vi är i det absoluta slutskedet nu. Finliret så att säga. Det har tagit tid, men får jag säga det själv så har det faktiskt blivit riktigt bra. En helt ny föräldrakurs med en del element från den föregående kursen.

 

Att vara förälder är inte alltid lätt, men att arbeta med de styrkor som redan finns hos dem är precis det vi vill göra genom materialet. Eftersom det är evidensbaserat vet vi att innehållet är sådant som redan är bevisat att fungera och därmed väger det betydligt tyngre.

 

Jag och min närmaste kollega har redan utbildat organisationens community workers i materialet och nu är det deras tur att en efter en visa oss att de har förstått vad det handlar om. Än så länge har det gått kanon. Jag kan se hur materialet kan användas på olika sätt. I grupp, enskilt, online. Nu för tiden är alternativen oändliga. 

 

Nästa steg är att att ansökta pengar ska börja rulla in, så att vi kan börja på riktigt. Jag ser med spänning fram emot hur kursen kommer tas emot hos föräldrarna, vilket jag hoppas inte kommer ta allt för lång tid tills det sker.

Kommentarer

Populära inlägg